Головна > Проєкти > Грантова програма Per Forma

Грантова

програма

PER FORMA

Платформа Kyiv Contemporary Music Days (KCMD) розпочинає грантову програму Per Forma, що надаватиме фінансову підтримку в розмірі від 1000 до 7000 євро на реалізацію проєктів та професійний розвиток ми_сткинь* та колективів у сфері перформативних мистецтв в Україні.  


Приймання заявок триває з 23 квітня по 26 травня 2024 року. Час реалізації відібраних проєктів — липень–листопад 2024 року.

Всього на програму подано:

0375 заявок*

* — Лічильник оновлюється щодня о 08:00 дня. 

По досягненню ліміту в 2000, приймання заявок буде завершено.

Мета програми

Ми в KCMD віримо, що культура є важливим рушієм змін. Ми поділяємо це переконання з багатьма діяч_ками культури в Україні, які неодноразово доводили, що культурні ініціативи справді можуть бути потужною трансформаційною силою суспільства. Понад вісім років ми були причетні до цих змін у сфері нової музики. Втім, жодна форма мистецтва не існує у вакуумі. Музика, театр, танець та інші види перформативних мистецтв тісно переплетені, і кожна з дисциплін має потенціал до збагачення, розширення та поглиблення інших. 


KCMD прагне розвивати таку екосистему української культури, де процвітає міждисциплінарність, заохочуються нові підходи та переосмислюється культурна спадщина. Саме тому за підтримки Performing Arts Fund NL та Міністерства освіти, культури та науки Нідерландів ми створили програму, яка сприяє розвитку цілого сектору перформативних мистецтв в Україні, підсилюючи кожну дисципліну та синергію між ними.


Що підтримує програма?

Програма Per Forma надає гранти на реалізацію проєктів та професійний розвиток діяч_ок та колективів перформативних напрямків в Україні.


У рамках проєкту можуть бути профінансовані такі види діяльності:



Які гранти можна отримати?

Заявни_ці мають змогу подати заявку на один із двох видів підтримки:



Підтримання діяч_ок, які мають довгострокову практику (наприклад, багаторічне дослідження, створення великого музичного твору, написання п’єси тощо) або створюють нові твори чи запускають нові проєкти. Заявни_ця повин_на вказати у формі заявки, який саме етап проєкту фінансуватиметься грантовою програмою Per Forma. Малі проєкти можуть не мати швидких публічних результатів.



Нові проєкти, що обов’язково передбачають публічну презентацію (наприклад, концерт із замовленими творами, постановка театральної вистави тощо).


* Суми вказано включно з податками.

** За обмінним курсом на день зарахування грантових коштів на рахунок грантоотримувач_ок.

Загальний призовий фонд програми — 300 000 євро.


Хто може податися?

Подаватися на програму Per Forma можуть українські діяч_ки та колективи, що працюють у таких сферах:


Заявку можна подати індивідуально для підтримки свого особистого проєкту або для реалізації проєкту колективу. Договори укладатимуться відповідно з фізичними особами, приватними, державними чи громадськими організаціями, залежно від потреб і можливостей заявни_ць.


Врахуйте, що юридичний статус заявни_ці впливатиме на розмір оподаткування грантової виплати відповідно до українського законодавства. У формі заявки вам буде запропоновано шаблон розрахунків податку, який допоможе краще зрозуміти, на яку суму гранту ви можете розраховувати після вирахування податків відповідно до вашого юридичного статусу.


Які умови отримання гранту?

Проєкти мають бути реалізовані в Україні.


Перемож_ниці програми мають реалізувати проєкти в період з липня по листопад 2024 року та прозвітувати про їх виконання. Наративні та фінансові звіти від грантоотримувач_ок подаються найпізніше через три тижні після завершення проєкту, але всі мають бути подані до 1 грудня 2024 року. 


Всі кошти з отриманого гранту потрібно використати на вказані у заявці заплановані активності. Заявни_ці можуть додатково фінансувати свої проєкти з інших джерел та масштабувати проєкт.


Як подати заявку?

Щоб податися на програму Per Forma, необхідно заповнити онлайн-заявку та надати усі необхідні документи до 26 травня 2024 року, 23:59 за київським часом.


Радимо зробити це якнайшвидше, оскільки діє ліміт у 2000 прийнятих заявок. Щойно цю цифру буде досягнуто, ми припинимо приймати заявки та повідомимо про це на цій сторінці, а також у наших соцмережах. 


Результати відбору буде оголошено впродовж липня 2024 року. Всіх заявни_ць буде поінформовано про результати відбору електронним листом. Контактна адреса для запитань і пропозицій: performa@kcmd.eu.


Які критерії оцінювання заявок?

Заявни_ці повинні відповідати таким формальним критеріям:


Заявки оцінюватимуться відповідно до таких якісних критеріїв:


комісія з оцінювання заявок

Фото — Маврици Станкєвіч

Олена Апчел — режисерка, перформерка, артивістка, драматургиня, культурологиня, кураторка мистецьких проєктів, Кандидатка мистецтвознавства (Докторка філософії), волонтерка, військовослужбовиця. Була головною режисеркою Львівського театру ім. Лесі Українки та режисеркою Київського театру “Золоті ворота”, співавторкою основної експозиції музею тоталітарних режимів «Територія терору». У 2020–2022-х роках керувала відділом соціальних проєктів у Варшавському NOWY TEATR. У 2022–2023-х роках працювала співдиректоркою Theatertreffen — найбільшого театрального фестивалю німецькомовного простору. Навесні 2024 року приєдналася до Українського Війська, наразі проходить службу в Національній Гвардії України.

Фото — Костянтин Гомон

Анна Гадецька — музикознавиця, співзасновниця та програмна директорка Open Opera Ukraine. Навчалася, захистила кандидатську дисертацію та нині працює у Національній музичній академії України (кафедра теорії та історії культури). Є експерткою у галузі ранньої музики, музичного театру, звукового супроводу у кіно та ін.перформативних мистецтвах. Співпрацює як лекторка, кураторка та модераторка з різними освітніми та культурно-мистецькими ініціативами: Культурний Проєкт, Фестиваль давньої музики у Львові, Києво-Могилянська Бізнес Школа, Bouquet Kyiv Stage, KINO42 та ін. З 2023 року є програмною директоркою запровадженого Національною філармонією України Kyiv Baroque Festival. 

Фото — Тетяна Сергієнко

Анастасія Гайшенець — театрознавиця, кураторка та менеджерка  міжнародних програм та проєктів перформативного мистецтва. Раніше — керівниця Перформативних програм Українського інституту та координаторка Театральної лабораторії Мистецького Арсеналу. Була головною редакторкою  журналу “Український театр” Національного газетно-журнального видавництва. В якості фандрейзерки та менеджерки співпрацювала з громадськими організаціями “Інша освіта”, proto produkciia, онлайнвиданням post impreza та  галереєю сучасного мистецтва “Асортиментна кімната”.

Фото — Юлія Нармунцева

Оксана Дмітрієва — провідна режисерка українського театру ляльок, головна режисерка Харківського театру ляльок, доцентка Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського. Заслужена артистка автономної республіки Крим (2006). Лауреатка державної премії Кабінету Міністрів України імені Лесі Українки (2012). Лауреатка премії Women in Arts (2024). Оксана Дмітрієва здійснила постановки у театрах ляльок Каунаса (Литва), Сараєво (Боснія та Герцеговина), Харкова, Києва, Львова, Полтави, Хмельницького, Черкас, Тернополя та інших міст, у навчальних театрах спеціалізованих вишів Києва та Харкова. На сьогодні нею поставлено понад 45 вистав. 

Фото — Олександр Осіпов

Люба Ільницька — театральна кураторка і драматургиня, перекладачка. Кураторка театральної програми Jam Factory Art Center у Львові. 

Фото — Дмитро Богатов

Марія Кардаш — незалежна дослідниця (антропологія танцю), випускниця програми Choreomundus (International Master in Dance Knowledge, Practice and Heritage) та учасниця багатьох міжнародних резиденцій на перетині академії та культури (OSA Archives, Будапешт; IWM, Відень; Maly Berlin, Словаччина).

Фото — Іван Заверталюк

Ольга Кебас — перформерка, хореографиня, дослідниця і викладачка сучасного танцю. Кураторка (GogolFEST, Артіль), організаторка культурних подій, постановниця та виконавиця численних перформансів у рамках фестивалів і культурних подій в Україні, Польщі, Литві, Нідерландах, Німеччині (GogolFest, АртПоле, Zelyonka Fest, TEDxKyiv, Ніч у музеї PinchukArtCentre, KyivMusicFest, Generator MALTA, MSTT, та ін.), членкиня журі конкурсів. 

Фото — Альона Лобанова

Світлана Ленченко — менеджерка з досвідом управління міжнародними проєктами з особливим фокусом на розвитку, культурі та дипломатії. Вона є керівницею відділу розвитку та взаємодії із стратегічними партнерами в Українському інституті. У минулому керівниця напряму «Музика» Українського інституту (2021–2023), менеджерка артистів і концертна директорка (2012–2024).

Фото з архівів Олени Либо

Олена Либо — театрознавиця, старша викладачка кафедри театрознавства ХНУМ ім. І. П. Котляревського. Членкиня ГО УНЦ «UNIMA», членкиня НСТДУ. Засновниця Всеукраїнського конкурсу професійних читців ім. Р. Черкашина, координаторка Відкритого фестивалю недержавних театрів «Курбалесія», співкоординаторка соціально-мистецького проєкту в галузі інклюзії «Простір можливостей». Експертка Всеукраїнського театрального фестивалю-премії «ГРА» (2020–2021), Експертка УКФ (2020–2024).

Фото — Олександр Доловов

Олександр Маншилін — культурний менеджер, викладач, хореограф, дослідник. Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації «Платформа сучасного танцю». Організатор багатьох міжнародних проєктів. Автор текстів про сучасний танець для журналів «Танець в Україні і світі», «Просценіум», «Dance Studies» та інших видань.

Фото — Костя Ус

Віктор Рубан — перформер, режисер, хореограф, дослідник та коуч. Засновник і директор Ruban Production ITP; співзасновник, програмний директор та представник БО МБФ Імпульс Трансформація Платформа; представник України у Європейському Парламенті Культури. Працює з танцем і рухом понад двадцять років як митець, куратор, педагог та продюсер. 

Фото — Ганна Остапенко

Вероніка Склярова — культурна менеджерка, театральна продюсерка, арт-кураторка. Директорка ГО «Арт Дот», керівниця і засновниця проєкту Art Therapy Force, програмна директорка фестивалю Parade-fest. Учасниця міжнародних резиденцій, продюсерка перформативних проєктів «Крим, 5 ранку», «Українська Одіссея» та «Леся. Їсторія». Координаторка українського павільйону на Avignon Off-Theater Festival, низки національних театральних фестивалів у Європі, членкиня журі польської драматичної премії Avrora у Бигдощі, координаторка/продюсерка виставки «Курбас. Майстерні», присвячена 100-річчю заснування мистецького об’єднання «Березіль».

Фото — Рая Ідрісова

Надія Соколенко — програмна менеджерка напряму «Перформативні мистецтва» Українського інституту. У минулому театральна критикиня, театрально-фестивальна менеджерка (Taking the Stage, Kurbas Emerging Ukrainian Theatre Directors Festival), кураторка, головна редакторка журналу «Український театр», кураторка театрального простору «Сцена 6» Національного центру Олександра Довженка, асистентка режисера та драматургиня у театральних проєктах Яра Мистецька Група («Дім=Ev=Home», «Тичина, Жадан і Собаки», «Скіфське каміння»). 

Фото з архівів Дарці Тарковської

Дарця Тарковська — співзасновниця незалежної ініціативи Music Export Ukraine. Працюючи в музичній індустрії понад 10 років, вона опікується сталим розвитком української музики у міжнародному контексті. З 2018 року здійснює менеджмент-підтримку українських артистів на європейських шоукейс-фестивалях, проводить програми обміну, музичні конференції, ініціює проєкти міжнародної співпраці, співпрацює з державними культурними інституціями України тощо. Випускниця курсу Berklee College of Music за спеціалізацією International Marketing.

Фото — Денис Коцюбинський

Тетяна Тізенберг — хореографка, режисерка, викладачка сучасного танцю, проєктна менеджерка, керівниця «Театр Танцю», м. Запоріжжя.

Фото — Тетяна Юрченко

Юрій Чекан — музикознавець, доктор мистецтвознавства. Професор кафедри культурології Українського католицького університету (Львів). Лауреат премії ім. М.В.Лисенка. Автор монографій «Інтонаційний образ світу» (К., 2009), «Національний симфонічний: 100 років служіння Музиці» (К., 2018); підручника «Музична критика: теорія, методика» (Чернівці, 2007, у співавторстві з О. Зінькевич).

Фото — Анастасія Криско

Михайло Швед — український композитор, музикознавець, музично-громадський діяч. Генеральний директор Національної філармонії України. Кандидат мистецтвознавства, заслужений діяч мистецтв України,  лауреат премій імені Левка Ревуцького, Бориса Лятошинського та Миколи Леонтовича.

Перемож_ниці 

малі гранти

Роман Трофіменко, Олександр Ярмола, Дмитро Гусаков, Марія Бакало, Марія Коваленко, Євгенія Мєлконян, Тетяна Шамшетдінова, Антон Буланенко, Євген Петриченко, Ксенія Янус, Дара Вінарська, Юрій Пікуш, Наталія Кравчуновська, Анастасія Біляєва, Олена Жукова, Лілія Кривець, SALT SALOME x MAX SVITLO, Марія Усенко, Олег Безбородько, Гордійчук Дар’я, Ірина Ципіна, Олександр Сіроус, Юлія Півторак, Ірина Білобородова, Аліна Климанська

Великі гранти

Ярослав Кайнар, Назарій Стець, Артем Вусик, Світлана Олексюк, Яна Шлябанська, Олександр Чорний, Вікторія Миронюк, Наталія Даншина, Андрій Барсов, Орест Смовж, Харківський фонд психологічних досліджень, Христина-Марія Слободянюк, Даниїл Зенкін, Ірина Полікарчук, Галина-Оксана Щупак, Діана Горбань, Олена Авдєєва, Кристина Шишкарьова, Тетяна Родіонова, Анна Потьомкіна, Надія Купенко, Юлія Гребеньовська, Руслан Кірш, Ольга Анабел Сотело Рамірес, Олександр Горошко, Катерина Кузнецова, Катерина Левицька, Олександра Голобородько, Марія Юрчак, Марина Баранова, Ярослав Джусь, Ігор Мамус, Нана Бякова, Катерина Радушинська, Богдан Поліщук, Максим Чухліб, Гліб Зельгін, Ганна Шестакова, Марина Прахова, Ганна Віноградова, Юлія Гончар

Приймання заявок завершено 🔒

Інформаційна сесія

Інформаційна сесія «Per Forma: як подати грантову заявку» на Youtube

Поширені запитання

Я ЗАРАЗ НЕ В УКРАЇНІ. ЧИ МОЖУ Я ПОДАТИ ЗАЯВКУ?

Програма спрямована на підтримку діяльності в Україні. Якщо ви плануєте фізично реалізувати проєкт в Україні, ви можете подати заявку, навіть якщо перебуваєте поза межами держави. Якщо ж ідеться про онлайн-проєкт (наприклад, робота над вебсайтом), то податися можуть лише заявни_ці, які перебувають на території України.

ЩО ТАКЕ ПЕРФОРМАТИВНІ МИСТЕЦТВА?

Орієнтовний список дисциплін наведено у розділі «Хто може податися?». Зазначимо, що цей перелік не є вичерпним, і ми залишаємо за заявни_цями свободу трактувати це поняття на власний розсуд. Розглядаючи заявки, комісія з оцінювання аналізуватиме попередній досвід заявни_ць та релевантність поданого проєкту до цілей програми.

Я НЕ МИ_СТКИНЯ, АЛЕ ПРАЦЮЮ У СФЕРІ ПЕРФОРМАТИВНИХ МИСТЕЦТВ. ЧИ МОЖУ Я ПОДАТИСЯ НА ПРОГРАМУ?

Так. Програма розрахована не лише на ми_сткинь (музикант_ок, актор_ок, режисер_ок, перформер_ок тощо), а на будь-яких діяч_ок у секторі перформативних мистецтв, у тому числі менеджер_ок проєктів, дослідни_ць, музикознав_иць, театрознав_иць тощо. 

ЩО ОЗНАЧАЄ ЛІЧИЛЬНИК УГОРІ?

Програма передбачає опрацювання максимум 2000 заявок. Лічильник угорі цієї сторінки вказує на кількість заповнених аплікаційних форм станом на останню добу. Ми оновлюємо його щодня. Радимо не зволікати із заповненням форми, щоб встигнути взяти участь у програмі до завершення приймання заявок. Врахуйте, що традиційно більшість заявок надходить ближче до завершення періоду подання, тож цифри на лічильнику можуть суттєво і швидко збільшитися.

ХТО ОЦІНЮЄ ЗАЯВКИ?

Kyiv Contemporary Music Days сформувала спеціальну комісію з оцінювання заявок. Вона складається з українських фахів_чинь, що мають мистецьку та/або менеджерську експертизу принаймні в одному з секторів програми. Їхні імена ми оголосимо після завершення приймання заявок.

ЧИ МОЖУТЬ ПОДАВАТИСЬ ФОП?

Ні. На програму можуть подаватися лише фізичні та юридичні особи, які мають статутні документи (ГО, ТОВ тощо). Юридично надання гранту вважатиметься благодійною допомогою, а це означає, що процедура, на жаль, не дозволяє робити виплати ФОПам, які є підприємцями.

ЯКИМ Є ПОДАТОК ДЛЯ ФІЗИЧНИХ ОСІБ?

Якщо подавати від імені фізичної особи, то маємо враховувати податок 19,5%, як вказано у формі на сайті, правильно? 


Для фізичних і юридичних осіб, які не мають статусу неприбутковості, ставка оподаткування становить 19.5%. Сума грантової допомоги не підлягає оподаткуванню лише у випадку, коли грантоотримувачем є юридична особа зі статусом неприбуткової організації. 

СКІЛЬКИ ПРОЄКТІВ МОЖЕ ПОДАТИ ОДНА ОСОБА?

Одна особа або організація може подати лише одну заявку.

Заявни_ці мають обрати одну з двох можливих форм підтримки. У випадку коли мисткиня чи митець хочуть подати заявку на індивідуальну малу підтримку, але також свідомі того, що організація чи колектив, частиною якого вони є, також планують подаватись на грант для великого проєкту, конфлікту не буде, якщо аплікант_ки подадуть два різних проєкти (тобто малий індивідуальний проєкт і великий колективний проєкт будуть різними та аплікаційні заявки буде подано різними особами).

ЧИ МОЖУТЬ У БЮДЖЕТ ВЕЛИКОГО ГРАНТУ БУТИ ВКЛЮЧЕНІ ГОНОРАРИ ДЛЯ ОРГАНІЗАТОРІВ ПОДІЇ (МЕНЕДЖЕР_КА, БУХГАЛТЕР_КА)?

Так. Гонорари всіх осіб, залучених у проєкт, мають бути вказані окремими пунктами бюджету.

ЩО ОЗНАЧАЄ СЛОВО "МИ_СТКИНІ"?

На позначення генеративу (спільної для чоловічого та жіночого роду форми слів) в текстах програми використовується нижнє підкреслення («гендер-геп»), що покликане робити мову більш інклюзивною та позначає множинність можливих гендерних ідентичностей. Підкреслення ставиться після частини основи слова, спільної для фемінітива й маскулінітива.

Контактна адреса для запитань і пропозицій: performa@kcmd.eu

Команда проєкту

Дар'я Вдовіна, Лесь Виноградов, Поліна Городиська, Василь Луцик, Христина Мельник, Тетяна Мельниченко, Даша Подольцева, Альберт Саприкін, Марія Титова, Михайло Чедрик

Організатор

За підтримки

Інформаційні партнери

KYIV 

CONTEMPORARY 

MUSIC DAYS

Міжнародна платформа, 

що сприяє розвитку 

спільноти Нової музики 

в Україні та світі

Контакти

FacebookInstagramLink

Email: hello@kcmd.eu