30 березня 2020 року, посеред карантину, що був закликаний заповільнити розповсюдження коронавірусу COVID-19 Україною, ми запустили проєкт Підслухано на Карантині / Quarantine Music Days з надією зробити душевними і корисними для спільноти дні, що минають у самоізоляції і спробах прилаштуватися до нової реальності.

Ми запросили музикантів створити короткі відео з власною музикою або з музикою сучасних композиторів — там, де вони є, користуючись тією техніку, що під рукою.

Окрім музикування, у таких відео музиканти рефлексували над новим укладом життя, що складається з ритуалів-часток побуту у самоізоляції (як-от правильна техніка миття рук з милом, допомога людям старшого віку, або ж іноді й просто виснажне коротання доби у чотирьох стінах).

Таким чином ми — кожен у свій спосіб — ширили меседж про те, що зробити внесок у сповільнення пандемії і можливо, і вкрай важливо.

До проєкту приєдналися композитори і виконавці, які знаходилися на самоізоляції у Києві, Харкові, Ялті, Балтиморі, Сідзуоці й Ізмірі.

Віктор Рекало

Записано у Харкові, Україна

Це — звичайна рефлексія. Я б так і назвав: Réflexion. По інструментальній суті це імпровізація. З іншого боку — це те, що я відчуваю всередині, перебуваючи в ізоляції: в ізоляції не тільки зараз, у вимушеній, але і, з багатьох причин, давно не сміючи доторкнутися до чогось важливого і животворчого. Отже, я просто транслюю те, що відчуваю кожну мить, а не тільки під час цього запису. Якщо потрібно буде повторити — я повторю ті ж звуки в будь-який момент. Не по пам'яті. Фізичної пам'яті майже не залишилося — так, напевно, легше. Я так дихаю зараз. Можливо, не тільки я. Можливо, пам'ять повернеться, ставши потрійним контрапунктом. Бережіть себе.

— віолончеліст Віктор Рекало

Мехмет Джан Озеж

Записано в Ізмірі, Туреччина

Турецький композитор Мехмет Джан Озеж вивчає феномен самоізоляції: він зафіксував свій день вдома в Ізмірі на камеру та диктофон, а з записаних кадрів і звуків створив відеоролик і електроакустичний твір.

Щоб досвід занурення у день композитора зробити повним, радимо під'єднати навушники до вашого девайсу.


Антоній Баришевський

Записано у Києві, Україна

Антоній Баришевський виконує фрагмент етюду «Заблоковані клавіші» угорського композитора Дьордя Лігеті. Пряма мова піаніста, в якому він ділиться задумом відео:

«Всі ми заблоковані карантином, але і нудьгою, непройденими онлайн-курсами та непрочитаними книгами, сусідами згори, знизу, навпроти, з Півночі, пів-присмерку, Біллом Гейтсом і точкою 5g, заблоковані ангелами-винищувачами і дегенеративними наташами, вкупі зі спаленими лісами і часом. Тому і Заблоковані клавіші Лігеті. Тому і навіть не повністю. Фрагментування, прокрастування, рух вперед, стоячи на місці»

Тата Хорошун

Записано у Ялті, Україна

Українська композиторка Тата Хорошун рефлексує на тему механіки розповсюдження COVID-19 і можливості впливу на неї кожного окремого індивіда.

Тата брала участь у майстер-класах для композиторів Kyiv Contemporary Music Days у 2017 і 2018 роках.

Сьогодні вона є однією з найбільш активних молодих композиторок України. Її музика звучить на концертах, у спектаклях та перфомансах в Україні та поза її межами. Тата також є співзасновницею — спільно з Яною Шлябанською — електроакустичного дуету "GUMA".

Дмитро Радзецький

Записано у Києві, Україна

Дмитро — композитор, гітарист, диригент і організатор Ukrainian Improvisers Orchestra — працює вдома і нагадує про важливість дотримання режиму ізоляції і норм гігієни.

Відео містить: мило, етюд №7 серії "Estudios sencillos" кубинського композитора Лео Брауера, флакон з рідиною для дезінфекції рук, винахід Дмитра MIDI Радз-гітару, руки, раковину, Дмитра, кран.

Орест Смовж

Записано у Балтиморі, США

Ці дні я залишаюсь в кімнаті, досліджую свою кімнату, досліджую можливість креативності (в майбутньому можливо абсолютно непотрібної), в рамках кімнати змінюю рамки себе.

Досліджуй кімнату, досліджуй себе.


Музика — Максим Коломієць, Saklas-Tango


Євгенія Стронська

Записано у Києві, Україна

В період самоізоляції я спробувала поекспериментувати з новим жанром і написала твір виключно зі звуків своєї квартири та речей у ній, які створювали моє сьогодення.

Неочікуване одномоментне припинення звичного спілкування, вимушена соціальна дистанція у кожної людини викликає свої почуття, частіше негативні.

Apartness (англ. — відособленість) — відчуття відчуженості, замкненості у межах своєї квартири, кімнати, свого тіла, неспроможність сховатися від своїх думок, страхів, розгубленості, від почуття інаковості, розриву між собою і суспільством. Неспроможність, яка породжує можливість побачити у собі Іншого, зустрітись із Ним, подивитись в обличчя і, не маючи змоги втекти — звикнути до Нього, а значить і до себе.

— композиторка Євгенія Стронська

Джунія Макіно

Записано у Сідзуоці, Японія

В місті Сідзуока є неймовірної краси каплиця, відома як Chapel Solumier, в котрій для місцевих глядачів регулярно звучить скрипка Джунії Макіно. Тепер, в її пустому приміщенні, він записав для нас “Secret Psalm” британського композитора і диригента Олівера Кнуссена.

Джунія є співзасновником Kyiv Contemporary Music Days і за його участі в Україні відбулася серія прем'єр творів нової музики: від скрипкової сонати Бернда Алоїса Циммермана до концерту для скрипки з оркестром Дьордя Лігеті.


Назарій Стець

Записано у Києві, Україна

Назарій Стець виконує «Joke» — перший з Шести етюдів для контрабаса соло італійського композитора Стефано Скоданіббіо.

На наше питання, який ритуал містить відео, Назарій відповів так: конструктивне і продуктивне проведення часу вдома.


Команда ПРОЄКТУ

Марія Титова

Борис Логінов

Альберт Саприкін