ЧИСТО ПРО МУЗИКУ: СЕРІЯ ЛЕКЦІЙ МИКОЛИ КОВАЛІНАСА



Впродовж 2017 року відбудеться серія лекцій українського композитора та музиколога Миколи Ковалінаса у рамках Kyiv Contemporary Music Days та у співпраці з Goethe Institut і Малою Академією Наук України.

«Чисто про музику» – цикл розмов про сучасну класичну музику, про музичне мислення та суто музичну логіку, про славнозвісний та сумнозвісний зміст музики і парадокси музичної феноменології, про так звану «чисту музику» та найбільш «чисті» прояви музичного в композиторській творчості, про «зовсім інше» та ін. – і все це з точки зору композитора і педагога.

ЛЕКЦІЯ 3. О МИРЕ «ДО-РЕ-МИ»
13 ЧЕРВНЯ 2017, 19:30 | ГЕТЕ-ІНСТИТУТ (ВОЛОСЬКА, 12/4) | ПОДІЯ У FACEBOOK | ВХІД ВІЛЬНИЙ | РЕЄСТРАЦІЯ

Для кого-то музыка – патетично-поэтичный мир чувств и эмоций. Для кого-то – выразительно-изобразительный мир «белочек и зайчиков». И только для ничтожного меньшинства (!) музыка представляет собой специфически-абстрактный мир «до-ре-ми», мир, не требующий метафор, поскольку сам есть метафора, мир музыкальных сущностей и чисто музыкального мышления. 
Итак, приходите музицировать! Да, будет сложно, но сложное – это то единственное, что в конечном итоге может сложиться…
Уже становится традицией приглашать на наши «ивенты» специальных гостей. На сей раз таким «гостем» будет Антон Веберн.
Да, и еще в прошлом анонсе была одна цитата. Здесь – даешь традицию! – тоже одна: «Настоящая музыка – тонкий наркотик, но на самом деле ее нельзя назвать наркотиком, потому что она не огрубляет, а возвышает» (Пьер Шеффер).

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА ЛЕКЦІЮ



ЛЕКЦІЯ 2. ПРО МУЗИКУ, БІЛОЧОК І ЗАЙЧИКІВ
27 КВІТНЯ 2017, 19:30 | ГЕТЕ-ІНСТИТУТ (ВОЛОСЬКА, 12/4) | ПОДІЯ У FACEBOOK | ВХІД ВІЛЬНИЙ |

Лекція дійсно буде про музику (“чисто про музику“), а також про “білочок і зайчиків“, адже поняттям “білочки-зайчики“ автор лекції визначає так звану програмну музику (точніше, не стільки власне програмну музику, скільки парадокси, що пов'язані з проблематикою музичного змісту, які найчастіше звучать у вигляді спроб відповісти на славнозвісне (й сумнозвісне) питання: "Що хотів сказати композитор?". Таким чином, назва може звучати як "Про музику та програмну музику".
Василь Калінніков якось зауважив, що “у програмній музиці виростає величезний ворог усьому музичному мистецтву“... (тут поки три крапки)
Спеціальний “гість“ івенту – наш “сучасник“ Фредерік Шопен.

ЛЕКЦІЯ 1. ПРО БЕТХОВЕНА БЕЗ ЗАЙВОЇ ПАТЕТИКИ
6 КВІТНЯ 2017, 19:30 | ГЕТЕ-ІНСТИТУТ (ВОЛОСЬКА, 12/4) | ПОДІЯ У FACEBOOK | ВХІД ВІЛЬНИЙ

Лекція є безпосереднім продовженням попередньої «патетичної» зустрічі в Ґете-інституті в грудні 2016 року та присвячена дивовижним і глибоко сучасним (за осмисленням і, як наслідок, сприйняттям) атрибутам музичного мислення першого «чистого й абсолютного» композитора (і взагалі, першого композитора в сучасному розумінні терміну «композитор»!) – Л. Бетховена. Цього разу вже без фіктивної (і суттєво складної для слухацької аудиторії) патетики, але не менш appassionato, буде представлена оригінальна концепція унікального місця і ролі Бетховена в історії, теорії та практиці європейської професійної музичної композиторської творчості. 

Розмова про життєдайність його абстрактних і суто музичних ідей (у т.ч. окремий парадоксальний акцент на проблемі «Бетховен і авангардна естетика») приурочена до 190-річчя з дня смерті композитора, що виповнюється 26-го березня. 

Легенда свідчить, що у 1787-му році, прослухавши імпровізацію Бетховена, Моцарт вигукнув: «Він змусить усіх про себе говорити!». Тож приходьте 6-го квітня о 19.30 в Ґете-інститут, і Бетховен змусить усіх про себе говорити!