https://goo.gl/WrnCjH

ЄВГЕН ГРОМОВ: АНТОН ВЕБЕРН І ЙОГО ПОСЛІДОВНИКИ
ПОДІЯ У FACEBOOKКВИТКИ БРОНЮВАННЯ
24 ЧЕРВНЯ | 18:00
КАЛИТА АРТ КЛУБ | МАЛОПІДВАЛЬНА, 21/8

Даллапікола, Штокхаузен, Фелдман, Куртаґ, Годзяцький, Сильвестров, Загорцев, Каретников — запросити вас на вечір, де звучатимуть, вигадливо переплітаючись подібно до фігур калейдоскопу, ці імена, ми мріяли трохи більше півроку. 

Двоє головних імен ми означимо окремо: Антон Веберн — австрійський композитор, вплив якого на музику другої половини ХХ століття неможливо переоцінити: невеликий за об’ємом корпус його творів дав неймовірний поштовх до розвитку європейської композиторської думки повоєнного періоду і багато в чому відкрив своїм послідовникам двері у світ нової музики, — і Євгеній Громов, відомий український піаніст, який уже протягом двадцяти років знайомить українську публіку з опусами сучасних — за календарем і по духу — авторів. Спочатку Громов відкриє кришку роялю, а потім і двері у вищезгаданий світ, але уже нам з вами.

Євген Громов: Антон Веберн і його послідовники — назва дана концерту Громова абсолютно точно визначає його сутність, і справа не лише в композиторах, чия музика звучатиме: до послідовників, у певному сенсі, можемо бути зараховані усі ми, оскільки не знайдеться у ХХ столітті композитора, чиї роботи залишили б настільки значний відбиток на естетиці, мисленні, філософії значної кількості авторів музики другої половини двадцятого століття — а, як наслідок, і на світ звуків, у якому ми з вами живемо сьогодні.

Волею випадку, покинувши Землю у віці 62 років — від кулі солдата, який прийняв запалену Веберном у дворі будинку сигару за погрозу (тут і справді, куріння вбиває), — композитор не застав зеніту власного визнання і слави. Втім, здається, це не було настільки важливим для нього. У крайньому разі, абсолютно точно для композитора найбільш важливим було інше, — а саме завдяки цьому “іншому” (про це “інше”, до речі, йшла мова минулого вівторка на лекції Миколи Ковалінаса О мире "до-ре-ми"), у світі повоєнної Європи на курсах Нової музики у західнонімецькому Дармштадті покоління молодих композиторів вознесли ім’я Веберна на свої знамена, і з цього моменту починає відроджуватись, виконуватись і вивчатись творчість австрійського Маестро, яка до того перебувала в цілковитому забутті. Саме на його опусах письменники музики вчились писати, слухачі — слухати.

Лінія спадковості у програмі концерту Євгена Громова вибудована надзвичайно ретельним чином і пролягає від першоджерела через Карлгайнца Штокхаузена і П’єра Булеза, які, подібно до Мендельсона, що відкрив світові Баха, познайомили європейців з Веберном, до американського музичного внука нашого головного героя — Мортона Фелдмана; від Луїджі Даллапікола — піонера додекафонії на Апеннінському півострові — через Дьордя Куртаґа до наших співвітчизників: Віталія Годзяцького, Валентина Сильвестрова, Володимира Загорцева та їх колишнього співвітчизника Миколая Каретникова.

Два відділення, вісім композиторів, дванадцять творів, деякі з яких самі складаються з декількох частин — від двох до одинадцяти — ось такою довгоочікуваною зустріччю завершиться наш сезон у першій половині 2017 року.

Ви ж знаєте, що робити, правда?


Наперед радіємо зустрічі, 
Ваші, 
Команда KCMD